Friday, February 25, 2011

Bukan Sekadar Simpati (6)

Tak ku sangka, ini siri terakhir yang dapat kucoretkan. Memang benar, kita mampu merancang namun Dia jua yang menentukan. Mesej sahabat baiknya, nick pada 9 malam benar2 mengejutkan aku...

Askm Ktah..Thn lepas saya hilang kerja..Thn ni sy hilang sahabat baik ...Innalillah..YA ALLAH ...Berasa hiba...

Tanpa melengahkan masa, terus telefon beliau. Memang sah, Shuk meninggal dunia pada pukul 7.30 petang...(23.2.2011 Rabu).

Nak dijadikan cerita malam tu, selepas bercakap dengan anak buah, hp kehabisan bateri, lalu dicaj sehinggalah pukul 9 malam. Bila on, bertalu2 mesej masuk, rupanya ada beberapa rakan sepejabat yang maklumkan berita kematiannya.

Pada pagi itu pula dapat berita daripada adik arwah yang mana doktor telah maklumkan keadaannya yang tenat. Majoriti rakan sepejabat telah pergi melawat. Namun entah kenapa, kerana masih yakin dia akan kembali normal, maka hasrat untuk melawatnya ditangguhkan kononnya pada keesokan harinya.Mungkin juga oleh sebab kesibukan dan kekangan masa membuatkan aku bertangguh.

Bila dapat tahu dan disahkan dia meninggal dunia, terus aku menangis, satu jam...hinggalah terlena..esoknya sewaktu diberi peluang menatap wajahnya yang terakhir, aku tak mampu lagi mengawal perasaan, air mataku jatuh berlinangan...kiranya dalam hidupku, inilah kali pertama pengalaman kehilangan sahabat baik...

terpaksa bersambung..anak2 dah mula .....

No comments: